به گزارش نیکان شهر کاربران سامانه فارس من عنوان کردند: « در قرارداد و سند خودروهای تحویلی سایپا ذکر شده است که جهت ابطال نشدن گارانتی خودرو باید در مدت زمان کمتر از پنج ماه، خودرو هزار کیلومتر کارکرد داشته باشد و دارنده خودرو به نمایندگی مراجعه کند، اما در قرارداد و سند در خصوص ابطال شدن گارانتی دو ساله خودرو مطلبی ذکر نشده است.
کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی با عنوان «عدم انجام تعهدات گارانتی محصولات سایپا با بهانههای واهی» عنوان کردند که شرکت خودروسازی سایپا از انجام تعهدات گارانتی خود سرباز میزند.
حال، بسیاری از مالکان خودرو به دلیل اینکه در شش ماه پس از تحویل خودرو جهت سرویس ثانویه به نمایندگی مراجعه نکردهاند گارانتی آنها باطل شده است و این در حالی است که شرکت سایپا نه از طریق تماس تلفنی و نه پیامک به مشتریان در این خصوص اطلاع رسانی نکرده است و مالکان خودرو پس از مراجعه به نمایندگی ناگهان از باطل شدن گارانتی خودروی خود آگاه می شوند که چون در مدت زمان شش ماه پس از تحویل خودرو یا طی شدن ۵۵۰۰ کیلومتر به نمایندگی مراجعه نکردهاند، گارانتی خودروی آنها باطل شده است حتی در مواردی که کیلومتر طی شده خودرو کمتر از ۵۵۰۰ کیلومتر بوده ولی در شش ماه پس از تحویل خودرو جهت انجام سرویس ثانویه به نمایندگی مراجعه نکردهاند، گارانتی خودرو را باطل نموده اند.
لذا با توجه به اهمیت گارانتی خودرو و هزینههای سرسام آور قطعات یدکی، لازم است که اولاً به نحو مقتضی زمان سررسید مراجعه به نمایندگیها جهت ابطال نشدن گارانتی خودرو، به مشتریان سایپا اطلاعرسانی شود و ثانیا از باطل کردن گارانتی خودرو های قبلی که به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب شرکت، گارانتی آنها باطل شده است، خودداری شود و مجدداً گارانتی آنها برقرار شود.»
خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژههای فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در ابعاد دیگر در دستور کار قرار میدهد و از مسوولان خواستار توضیح در اینباره خواهد شد.
کاربران دیگر هم در صورت تمایل میتوانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به ۱۰۰۰ امضا و بالاتر حتما پیگیریهای متفاوت و مختلفی در اینباره خواهد داشت.
منبع: فارس