به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شرکت «نیو» به دلیل دستکم گرفتن چالشهای موجود در گسترش شبکه فروش و خدمات، ناچار شد عرضه خودروی برقی فایرفلای در اروپا را تا سه ماهه سوم و دیرتر از پیشبینی اولیه، به تعویق بیاندازد.
شرکت خودروسازی چینی «نیو» (Nio) در دسامبر، برند فایرفلای را به عنوان محصولی رقیب «اسمارت» مرسدس بنز و «مینی» بیام دبلیو رونمایی و در آن زمان اعلام کرد که این خودرو را در نیمه اول سال جاری در اروپا عرضه خواهد کرد.
«ویلیام لی»، مدیرعامل «نیو»، در رویدادی پیش از نمایشگاه خودروی شانگهای، به خبرنگاران گفت: پیشرفت این شرکت در اروپا به دلیل چالشهای شبکه فروش و خدمات، کندتر از حد انتظار بوده است. او افزود که «نیو» قصد دارد برای توسعه در اروپا، به دنبال شرکای بومی بیشتری باشد و در طول نمایشگاه، برخی از قراردادها را با شرکای اروپایی اعلام خواهد کرد.
طبق گزارش رویترز، این شرکت در ابتدا فایرفلای را به عنوان برندی طراحی کرد که سهم بازارش را در اروپا افزایش میدهد، اما کمیسیون اروپا در اکتبر گذشته، تعرفههایی را بر خودروهای الکتریکی تولید چین که در اتحادیه اروپا فروخته میشوند، وضع کرد.