به گزارش اقتصادنیوز به نقل ز دنیای اقتصاد، آندریاس ماینت، مدیر طراحی این خودروساز وعده داد کنترلهای فیزیکی برای صدا، گرمایش، سرعت فن و فعالسازی چراغ خطر را در پایین صفحه نمایش لمسی، برای همه خودروها برگردانده شود و این برنامه با مدل ID ۲all در سال آینده، آغاز میشود.
«آندریاس ماینت»، همچنین میگوید که تصمیم برای بازگرداندن دکمههای فیزیکی، بر اساس بازخورد مشتریان بوده است. فولکسواگن تنها خودروسازی نیست که بیش از حد دیجیتال شده است. سال گذشته، شرکت خودروسازی «هیوندای» اعلام کرد که زمانی که ابزارهای دیجیتال، نمیتوانستند چیزی را در یک لحظه کنترل کنند، استرس و شرایط آزاردهنده را تجربه کردند.
سناریوهای محتمل برای صنعت خودرو در سال ۱۴۰۴
اقتصادنیوز: این سوال مطرح است که خودرو در ۱۴۰۴ چه سرنوشتی خواهد داشت؟ تولید افت خواهد کرد، یا روندی صعودی را پیش میگیرد؟ اصلا شرایط حفظ تولید فعلی چیست؟ در این زمینه برخی کارشناسان در گفتوگو با «دنیایاقتصاد» سناریوهای خوشبینانه، میانه و بدبینانه در ۱۴۰۴ را بررسی کردند؛ این اظهارنظرات یک فصل مشترک دارد.
شرکتهای خودروسازی «هیوندای» و «کیا» در خودروهای برقی خود، مانند هیوندای آیونیک ۶ و کیا EV۶، رویکرد قوی صفحه نمایش لمسی را در پیش گرفتند. در همین حال، شرکت فناوری شیائومی در چین، گزینههای لوازم جانبی را برای مشتریان در نظر گرفته است تا کنترلهای فیزیکی خود را اضافه کنند.
بیش از یک دهه پیش، گرایش به سمت اتصالهای دیجیتال، با «مدل اس» غول خودروهای برقی «تسلا» آغاز شد که صفحه نمایش لمسی مرکزی بسیار بزرگی داشت. اندک اندک، سایر کنترلهای فیزیکی، از جمله سیستم انتقال و چراغ راهنما حذف شد و سپس در مدل جدید وای احیا شد و ممکن است در مدل ۳ بازگردد.
طبق گزارش پایگاه خبری دِوِرج، تغییر فولکسواگن در زمان جالبی رخ میدهد زیرا برنامه ارزیابی خودروهای جدید اتحادیه اروپا (NCAP) قرار است قوانین جدیدی را در سال آینده معرفی کند که خودروها را ملزم به داشتن کنترلهای فیزیکی خاصی برای دستیابی به یک رتبه کامل ایمنی پنج ستاره میکند. این موضوع با برداشت برخی از مدیران صنعت خودرو که دکمههای داخل خودرو را غیرعادی میدانند و پیشبینی میکنند که به زودی همه چیز به صورت دیجیتالی از طریق صدا کنترل میشود، در تضاد است.