به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدرضا عمرانی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری نمایشگاه ساعت اظهار داشت: از آنجایی که ساعت کالای ضروری نیست فروش در ۱۰ سال گذشته کاهش داشته و به یک ششم رسیده است.
وی افزود: اگرچه ساعت هوشمند بازار جدیدی را ایجاد کرده است اما ساعت های مچی برند مشتریان خود را دارد
رئیس اتحادیه سازندگان، فروشندگان و تعمیرکاران ساعت تهران با بیان اینکه بیشترین مصرف ساعت ایران نشان های ژاپنی است، گفت: ژاپنی ها با افزایش تکنولوژی و قیمت ارزان بازار ساعت را تحت تاثیر قرار داده اند به طوری که ۹۰ درصد موتورهای ساعت جنس ژاپنی دارند.
وی عنوان کرد: ساعت و موتور آن از سه کشور سوئیس، ژاپن و چین وارد می شود. اکنون بیشترین مصرف ساعت ایران برندهای ژاپنی است.
عمرانی با اشاره به اینکه شرکت های بزرگ داخلی برندهای ساعت را وارد می کنند، گفت: بیشتر ساعت های وارداتی دارای کیفیت بالایی هستند به طوری که میانگین قیمتی ساعتهای مصرفی در بین ایرانی ها بین پنج تا هشت میلیون تومان است.
وی اضافه کرد: شرکت ها باید در تولید محتوا و عرضه ساعت های برند تلاش کنند در غیر این صورت بازار در اختیار فضای مجازی و ساعت های تقلبی قرار می گیرد.
رئیس اتحادیه سازندگان، فروشندگان و تعمیرکاران ساعت تهران خاطر نشان کرد: دوره های آموزشی ساعت سازی و تعمیرات آن به صورت تخصصی برگزار می شود و گواهینامه مهارت از طریق سازمان فنی و حرفه ای ارائه می شود.
عمرانی از برگزاری دومین نمایشگاه ساعت از چهارم تا هشتم بهمن ماه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ۳۸ شرکت وارداتی در فضای سه هزار متر در سه سالن برج میلاد اقدام به معرفی و نمایش ساعت ها می کنند.