صمصامی: در لایحه بودجه تاکنون به افزایش قیمت بنزین اشاره‌ای نشده است

0 1



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در لایحه‌ بودجه به افزایش قیمت بنزین مطابق با تورم اشاره نشده و دولت هم اعلام کرده چنین قصدی ندارد.

به گزارش ایسنا، حسین صمصامی مزرعه آخوند، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود پیرامون تحلیل کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ عنوان کرد: از ابتدای امسال تا به حال قیمت بسیاری از کالاها افزایش پیدا کرده است؛ چرا که دولت ارز کالاهای اساسی را کاهش داده و آثار آن در سفره‌های مردم نمایان شد.

وی ادامه داد: با کاهش سه میلیارد دلاری ارز ۲۸ هزار و پانصد تومانی و افزایش نرخ تسعیر آن به ۳۷ هزار تومان و برای سایر کالاها معادل ۵۵ هزار تومان، نرخ کالاهای اساسی کشور افزایش چشمگیری خواهد داشت.

صمصامی تاکید کرد: بنابراین حتی بیش از میزان تورم، کالاهای اساسی کشور افزایش قیمت پیدا می‌کنند. دولت چهاردم بقیه ارقام بودجه را نیز به دلار ۵۵ هزار تومانی حساب کرده است. در لایحه بودجه ۱۴۰۴ ، ۴۰ درصد تورم ایجاد می‌کنیم و حقوق‌ها را ۲۰ درصد افزایش می‌دهیم. همیشه جبران حقوق از میزان تورم کمتر بوده است. موضع ما این است که تورم افزایش پیدا نکند و به جای آن حقوق کارگران و کارمندان افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: درآمدهای مالیاتی از شرکت‌های بزرگ و سودده و افزایش یک درصدی ارزش افزوده باید از مهم ترین منابع جبران کسری بودجه باشد. دولت باید برای مالیات به پایه‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ و فرارهای مالیاتی آنان فشار بیاورد.

وی جبران کسری بودجه از طریق افزایش نرخ ارز و استقراض از بانک مرکزی را برای دولت و مردم هزینه‌زا دانست.

صمصامی با بیان این‌که «هزینه مراحل تبدیل نفت خام به بنزین هزار تومان تا دو هزار تومان است» مدعی شد: به نظر می آید نرخی که آقای پزشکیان برای هر لیتر بنزین تمام شده اعلام کردند، درست نباشد. در لایحه‌ بودجه به افزایش قیمت بنزین مطابق با تورم اشاره نشده و دولت هم اعلام کرده چنین قصدی ندارد. متاسفانه بودجه های ما عمدتا از یکدیگر کپی می‌شوند و تنها اعداد و ارقام تغییر پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

پیام بگذارید