سقوط دسته‌جمعی قیمت‌ها در بازار ارز؛ دینار عراق و لیر در سرازیری/ رونق بازار اجاره خودرو در خاورمیانه

0 1


به گزارش اقتصادنیوز، رونق صنعت گردشگری در خاورمیانه زمینه توسعه بازارهای تجاری و اقتصادی بسیاری که با گردشگران در ارتباط هستند را فراهم کرده است که از آن جمله می توان به بازار اجاره خودرو در این منطقه جغرافیایی اشاره کرد.‌

براساس گزارش های منتشر شده درباره آینده بازار اجاره خودرو در خاورمیانه، انتظار می رود حجم معاملات این بازار از ۲.۲۸ میلیارد دلار در سال جاری به ۳.۷۴ میلیارد دلار افزایش یابد؛ روندی که بدون شک با بهبود وضعیت حمل و نقل در کشورهای منطقه با سرعت بیشتری دنبال شود.

بازار اجاره خودرو در خاورمیانه به شدت تحت تأثیر همه گیری قرار گرفت و این اتفاق باعث شد بازار اجاره خودرو در منطقه به دلیل توقف ناگهانی و کامل حمل و نقل کند شود. تقاضای خودروهای کرایه کشورهای خاورمیانه در نتیجه کاهش ترجیحات منطقه برای جابجایی مشترک بین کشورها نیز به روند نزولی ادامه داد. با این حال، پس از شیوع کرونا و افزایش چشمگیر تعداد گردشگران، تقاضا در خاورمیانه برای اجاره خودرو به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

براساس گزارش های منتشر شده اقتصادهای در حال توسعه مانند عمان و امارات متحده عربی به بازار خودروهای اجاره ای دامن زده و نقش مهمی را در رونق آن ایفا کرده اند. در میان کشورهای خاورمیانه، عربستان سعودی بیشترین درآمد را از اجاره خودرو به جیب زده است. ایستگاه های خارج از منزل، خودران ها، حمل و نقل کارکنان، ایونت ها و استفاده محلی تنها چند نمونه از کاربردهای متعدد برای اجاره خودرو هستند. این در حالیست که شرکت های اجاره دهنده خودرو بیمه، سیستم های سرگرمی و خدمات اضافی را نیز ارائه می دهند.

روند رو به رشد بازار اجاره خودرو در خاورمیانه عاملی شده است تا کشورهای توسعه یافته این منطقه نیز شروع به توجه به ظهور خودروهای برقی کنند. پیش بینی می شود درآمد در بازار خودروهای سواری در سال ۲۰۲۴ به ۸۶ میلیارد دلار برسد و این رقم تا سال ۲۰۲۹ به حدود ۹۳.۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

همچنین پیش بینی می شود فروش بازار خودروهای سواری در سال ۲۰۲۹ در غرب آسیا به ۲۷۳ هزار دستگاه برسد. سوزوکی با سهم فروش ۲۵ درصدی در سال ۲۰۲۴ یکی از بالاترین سهم بازار را در منطقه انتخابی خواهد داشت.

حال که مروری بر آخرین وضعیت بازار اجاره خودرو داشته ایم، سری هم به بازار ارز تهران بیندازیم تا از آخرین قیمت ارز رسمی کشورهای منطقه خاورمیانه آگاه شوید.

نرخ لیر ترکیه در بازار امروز ۵ آبان ۱۴۰۳

امروز لیر ترکیه مسیر نزولی قیمت را پیش روی خود دید و در حالی معاملات را سپری کرد و به سرانجام رساند که ۱۹۲۰ تومان خرید و فروش شد. ارزش هر لیر امروز افت ۸۰ تومانی داشته است.

نرخ امروز درهم امارات امروز

درهم امارات هم معاملات را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته،‌ افت ۷۷۷ تومانی داشت و ۱۷۹۵۲ تومان معامله شد.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم امروز در جریان معاملات بازار به ۳.۶۷ رسیده است.

قیمت درهم امارات

قیمت دینار عراق امروز

امروز در بازار ارز قیمت دینار عراق نسبت به روز گذشته ریزش قیمت را تجربه کرد. هر دینار عصر امروز ۴۹ تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد تا افت سه تومانی داشته باشد.

آخرین قیمت ریال عمان امروز

قیمت ریال عمان امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران پایین آمد و ریزش ۷۰۴۰ تومانی را تجربه کرد و در پایان فعالیت معامله گران، ۱۷۱۶۱۰ تومان نرخ گذاشته شد.

لیر ترکیه

قیمت منات آذربایجان امروز

معاملات امروز بازار حکایت از تداوم شیب نزولی قیمت منات آذربایجان نسبت به روز گذشته دارد. ارزش هر منات ۳۸۷۲۰ تومان رسید که افت ۱۵۹۰ تومانی داشته است.

آخرین قیمت درام ارمنستان

کم نوسان ترین ارز بازار تهران امروز هفت تومان ارزان شد. درام ارمنستان که همواره در میان ارزهای مورد معامله در بازار نوسان محدود و نامحسوسی را تجربه می‌کند؛ با افت قیمتی که تجربه کرد، ۱۷۰ تومان قیمت خورد.

نرخ امروز لاری گرجستان

امروز همچنین لاری گرجستان به عنوان آخرین ارز متعلق به کشورهای اروپایی در دور دنیا، در مسیر کاهشی قیمت حرکت کرد. هر لاری عصر امروز با ۲۴۲۹۰ تومان بسته شد تا ۱۱۴۰ تومان نسبت به روز قبل ارزان شده باشد.

بات تایلند

قیمت بات تایلند در بازار

معاملات امروز بازار ارز تهران در دو مقصد شرق آسیای دور دنیا هم تفاوتی با اروپا و غرب آسیا نداشت. هر بات امروز ۸۰ تومان کاهش قیمت داشت و ۱۹۵۵ تومان قیمت خورد.

رینگیت مالزی امروز چند؟

آخرین مقصد امروز دور دنیا مالزی است و ارزش رینگیت، واحد پول رسمی این کشور در جریان معاملات امروز به ۱۵۱۸۰ تومان رسید. هر رینگیت افت قیمت ۵۹۰ تومانی داشته است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از کاهش قیمت‌ها در محدوده مشخص خبر می‌دهد و همه ارزها در اولین روز هفته بر مدار نزولی حرکت کردند؛ روندی که ناشی از نوسانات کاهشی دلار بود.

پیام بگذارید