رشد ۳۶ درصدی صدور پروانه شرکت‌های دانش‌بنیان در تهران

0 1



به گزارش ایرنا از وزارت صمت، «محمود سیجانی» با تاکید بر حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: یکی از نقاط قوت استان تهران استقرار مراکز عمده و سطح بالای پژوهشی و آموزش عالی است که بستر لازم برای ایجاد واحدهای دانش بنیان را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر وضع موجود این واحدها ۳۷۲ مورد است، افزود: ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل صمت استان تهران عمده گروه‌های کالایی دانش بنیان را داروئی، برق و الکترونیک، لوازم و تجهیزات پزشکی و مخابراتی، دستگاه‌های ارتباطی و رادیویی عنوان و تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های قانونی جهت استقرار صنایع در سطح استان تهران، برای صدور پروانه دانش‌بنیان و تحقیق و توسعه محدودیتی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای دریافت پروانه و مجوز از طریق سامانه صدور مجوزها اقدام و از معاونت امور صنایع و اداره پژوهش سازمان این موضوع را پیگیری کنند.

سیجانی با اشاره به فعالیت پارک‌های علمی و فناوری در سطح استان تهران خاطر نشان کرد: ظرفیت‌های مطلوب و خوبی در پارک‌های علم و فناوری ایجاد شده است.

پیام بگذارید