دستگیری شکارچیان پرنده‌های مهاجر توسط محیط‌بانان بندرانزلی

0 2



ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی با بیان اینکه این اداره با توجه به ممنوعیت شکار حداکثر برخورد قانونی را با شکارچیان دارد، گفت: محیط بانان پاسگاه‌های قلم گوده و سرخانکل پنج شکارچی غیر مجاز را دستگیر کردند.

سید حسن جعفری امروز جمعه چهارم آبان ماه با اشاره به دستگیری پنج شکارچی در تالاب انزلی، اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت شکار هر شکارچی که با اسلحه از منزل به قصد شکار خارج شود، متخلف شناخته می‌شود.

وی با تاکید بر تشدید نظارت‌های ادارکل حفاظت محیط زیست استان در ممنوعیت شکار، افزود: پس از کوچ پرندگان مهاجر به تالاب انزلی و سایر تالاب‌های استان، برخی شکارچیان علیرغم ممنوعیت شکار در سال جاری با مشاهده هر نوع پرنده اقدام به شکار می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی گفت: بیشترین گونه‌های مهاجر تالاب را مرغابی، خوتکا، خوتکا سرسفید، چنگر، انواع گونه غاز و گیلار تشکیل می‌دهد.

جعفری با بیان اینکه اداره حفاظت محیط زیست انزلی با توجه به ممنوعیت شکار حداکثر برخورد قانونی را با متخلفان دارد، تصریح کرد: مهاجرت پرندگان از عرض‌های شمالی کره زمین شامل مناطق سردسیر سیبری و اروپای شرقی و غربی، همزمان با سرد شدن هوا و محدودیت منابع غذایی در این مناطق به تالاب‌های گیلان از اواخر شهریورماه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه محیط‌بانان پاسگاه‌های قلم گوده و سرخانکل پنج شکارچی غیر مجاز را دستگیر و ۳۷ رشته تور هوایی و یک قطعه خوتکا را از آنان کشف و ضبط کردند، ادامه داد: پرندگان مهاجر تا نیمه یا اواخر فروردین ماه متناسب با درجه دمای هوا در تالاب‌های استان می‌مانند و از منابع غذایی آن تغذیه می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان بندرانزلی گفت: شرایط مساعد آب و هوایی، فراوانی مواد غذایی مورد نیاز و امنیت از دلایل فرود هزاران پرنده مهاجر شامل انواع مرغابی‌سانان، غاز، چنگرها و سایر پرندگان از گونه‌های مختلف به تالاب انزلی است.

جعفری خاطرنشان کرد: پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در سطح حدود ۲۰ هزار هکتار از تالاب بین‌المللی انزلی زمستان گذرانی می‌کنند.

انتهای پیام 



Source link

پیام بگذارید