قیمت نفت صعودی شد – ایسنا

0 1



قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار آسیا، افزایش یافت و تحت تاثیر تشدید تنشها در خاورمیانه، به سوی ثبت رشد هفتگی پیش می رود.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۸ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۷۴ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۵ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۷۰ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازار شرکت آی جی با اشاره به قیمت وست تگزاس اینترمدیت، اظهار کرد: همچنان بر این باور هستیم که قیمت مناسب برای نفت خام، حدود ۷۰ دلار در هر بشکه است که فعلا در این سطح قرار دارد، زیرا منتظر عوامل جدید تاثیرگذار بر قیمت شامل نتیجه نشست کمیته دائمی حزب ملی کمونیست چین و همچنین واکنش “اسرائیل” به عملیات موشکی ایران هستیم.

هر دو شاخص در معاملات روز گذشته پس از نوسان قیمتها، با ۵۸ سنت کاهش در هر بشکه بسته شدند.

آمریکا و مقامات رژیم صهیونیستی قرار است در روزهای آینده مذاکرات برای آتش بس و آزادی اسرا در غزه را از سر بگیرند. تلاشهای قبلی برای دستیابی به توافق، به نتیجه نرسید. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه اظهار کرد که آمریکا خواهان عملیات طولانی رژیم صهیونیستی در لبنان نیست؛ فرانسه هم خواستار آتش بس و تمرکز بر دیپلماسی شده است.

به گفته سایکامور، مذاکرات آتش بس تاثیر اندکی بر قیمت نفت دارد و تمرکز بیشتر بر درگیری در لبنان و واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران است.

سرمایه‌گذاران همچنین در انتظار شفافیت بیشتری در مورد سیاست‌های محرک اقتصادی پکن هستند؛ با این حال، تحلیلگران انتظار ندارند که چنین اقداماتی، باعث افزایش عمده‌ تقاضای چین برای نفت شود.

بر اساس گزارش رویترز، گلدمن ساکس روز پنجشنبه پیش‌بینی خود از قیمت نفت، گاز طبیعی و زغال‌سنگ را بدون تغییر گذاشت و محرک‌های چین را برای قیمت‌های انرژی در مقایسه با محرک‌های بزرگ‌تری مانند عرضه نفت از خاورمیانه و آب‌وهوای زمستانی برای گاز طبیعی، متوسط ‌ برآورد کرد. این بانک سرمایه گذاری آمریکایی، قیمت نفت برنت را بین ۷۰ تا ۸۵ دلار پیش بینی می کند.

انتهای پیام

پیام بگذارید