موسیمانه: از کی‌روش مشورت گرفتم/ استقلال باید جوان شود

0 3



سرمربی جدید استقلال گفت: تحقیقاتی که من از دوست ۲۰ ساله‌ام آقای کارلوس کی‌روش کردم و ایشان به عنوان کادر تیم ملی آفریقای جنوبی که بودند یک‌سری مسائل را با او چک کردم. با آیاندا پاتوسی هم صحبت کردم.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال استقلال تهران فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر را با جواد نکونام آغاز کرد اما او پس از کسب نتایج ضعیف از سمتش استعفا داد و مدیران استقلال سهراب بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی موقت تیمشان انتخاب کردند. مدیران باشگاه در نهایت با پیتسو موسیمانه، مربی اهل آفریقای جنوبی، به توافق رسیدند و با قراردادی یک ساله این مربی ۶۰ ساله را به خدمت گرفتند.

موسیمانه امروز (جمعه) در مراسم معارفه‌اش گفت: می‌خواهم از مجموعه استقلال و مدیر عامل تیم برای اینکه من را به اینجا آورده‌اند تشکر کنم. از مفاخر باشگاه تشکر می‌کنم که آمده‌اند. می‌دانم که این عزیزان چه افتخارات بزرگی را کسب کرده‌اند و این شده که استقلال باشگاه بزرگی شده است. بابت شرایط خوبی که فراهم کردید متشکرم. از هواداران تیم انرژی خوب می‌گرفتم و همه این‌ها باعث شد که به ایران بیایم؛ چرا که ما آن موقع هنوز قراردادی را امضا نکرده بودیم. این عشقی بود که آنها به ما می‌ورزیدند. تحقیقاتی که من از دوست ۲۰ ساله‌ام آقای کارلوس کی‌روش کردم و ایشان به عنوان کادر تیم ملی آفریقای جنوبی که بودند یک‌سری مسائل را با او چک کردم و با آیاندا پاتوسی هم صحبت کردم. در نهایت تصمیم گرفتم که به اینجا بیایم و خیلی خوشحالم. تاریخچه باشگاه را می‌دانم و اطلاع دارم که چه انتظاری از من وجود دارد.

او ادامه داد: راه طولانی وجود دارد که به روزهای اوج بازگردیم. در فوتبال به زمان احتیاج است ولی وقتی که برنده نشوی، زمانی نیست. این باعث می‌شود که به‌سرعت به شرایط خوب خود بازگردیم و اگر برنده نشویم نمی‌توانیم زمان بخریم. من صبح روز مسابقه با النصر به دوبی رسیدم و دیدم که تیم ما خیلی خوب بازی کرد. این نشان می‌دهد که تیم ما قابل احترام است. دیروز یک جلسه تمرین داشتم و دو روز دیگر قبل از مسابقه وقت دارم و این زمان زیادی نیست که بخواهم درباره تیم صحبت کنم. امروزم نمی‌توانیم تمرین زیادی داشته باشیم؛ چرا که فردا مسابقه است. نیاز داریم که با یک برد به شرایط خوب برگردیم و در کنار بردهایی که می‌آوریم کم‌کم فرهنگ تیم را عوض کنیم. تکنیک و تاکتیک زمانی شکل می‌گیرد که تفکر درست داشته باشیم. اگر تفکر درست نباشد کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. باید به استقلال احترام بگذاریم. تفکر انفرادی نباید داشته باشیم. به بازیکنان گفتم که نظم و احترام نداشته باشید، هیچ راهی به تیم ندارید. ما باید در بخش هجومی خودمان را بهبود ببخشیم. اگر گل نزنیم نمی‌توانیم برنده شویم. این چیزی است که باید بهبود پیدا کند ولی نباید دفاع را فراموش کنیم و در بازی آخر لیگ برتر دیدید که سه گل دریافت کردیم. بالانس‌کردن این موضوع سخت است. باید روحیه تیم را بالا ببریم و به بازیکنان القا کنیم که برای برنده‌شدن تلاش کنند.

سرمربی جدید استقلال افزود: میانگین سنی تیم بالاست و تیم باید جوان‌تر شود. نیاز به زمان است تا تیم را جوان‌تر کنیم تا انرژی تیم بیشتر شود. همیشه سعی می‌کنم درباره فوتبال ایران مشورت بگیرم. اعتقاد دارم که آدم‌های درستی در کنار من هستند. باور دارم که همه ما یک هدف داریم و آن موفقیت استقلال است. تجربه کارکردن با تیم‌های بزرگی مانند استقلال را دارم و برای من این موضوع جدیدی نیست. امیدوارم بتوانم تغییرات را صورت بدهم. من این کار را تنها نمی‌توانم انجام دهم و این یک کار تیمی است. اعتقاد دارم که همه ما یک هدف مشترک داریم و آن استقلال است.

موسیمانه با اشاره به دو ستاره استقلال گفت: من می‌دانم که این ستاره‌ها چیست؛ چرا که خودم سه ستاره کسب کردم. در جام جهانی سه بار حضور داشتم. معتقدم با حمایتی که افراد از ما می‌کنند، باید ابتدا ذهنیت تیم را تغییر داد تا تیم به سطح بالاتر برود. رئال مادرید با توجه به بازیکنان بزرگی که دارد اما در هر دوره‌ای فشار روی تیم است تا بازیکنان جدیدی بیاورند و کیفیت جدیدتری را به تیم القا کنند. آنها بنزما را داشتند ولی باز می‌روند و بازیکن بزرگ‌ استخدام می‌کنند. معجزه‌گر نیستم ولی مربی‌ای هستم که خوب نتیجه گرفتم و فکر می‌کنم که بتوانم تیم را به جایگاه خوبی برسانم. من یک روز برای بازی فردا وقت داشتم اما هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست. اعتقاد دارم که بازی فردا را می‌بریم.

سرمربی جدید آبی‌پوشان پایتخت در پایان بیان کرد: به بازیکنان گفتم که بازی فردا مقابل مانه و رونالدو نیست اما باید با تفکر آن بازی پیش برویم. باید دفاع کنیم و در قسمت حمله تیم را بهبود ببخشیم. زمانی که در مقابل تیم ایرانی سه گل دریافت می‌کنید اما برابر النصر یک گل می‌خورید، این ایراد تفکری است. دیروز کار را شروع و سعی کردیم بیشتر در زمین کار کنیم. من بهترینم را اینجا می‌گذارم. این کادر فنی یازده سال است که با من است. همه تلاش می‌کنیم که شرایط به گذشته بازگردد. امیدوارم که استادیوم پر از تماشاگر باشد و به ما انرژی بدهند. اگر آن انرژی برای ما به وجود بیاید، می‌توانیم آن تغییرات را صورت بدهیم. امیدوارم آن‌ چیزی را که می‌خواهیم در زمین انجام دهیم.

انتهای پیام

پیام بگذارید