مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز را به این شماره اطلاع دهید

0 1


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد اله داد روز پنجشنبه ادامه داد: پس از ارائه گزارش و با حفظ محرمانگی، پاداش در مدت‌زمان کوتاهی پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص ضرورت و اهمیت ارائه گزارش‌های مردمی خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها موجب افت ولتاژ در شبکه و بروز آسیب در وسایل برقی مشترکان می‌شود.

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر گفت: تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز با توان مصرفی ۷۰۰ مگاوات کشف و ضبط شده است.

اله داد در خصوص سازوکار استخراج قانونی رمزارز گفت: سازوکار و قوانین مربوط به استخراج رمزارز به‌صورت رسمی تدوین و ابلاغ شده است تا علاقه‌مندان بتوانند بدون دغدغه و با استفاده از این فرصت‌ها به‌صورت قانونی در این کسب‌وکار فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۲۵۰ انشعاب، مجوز استخراج رمزارز صادر شده است، افزود: همچنان برخی با سوءاستفاده و از طریق انشعاب‌های غیرمجاز مبادرت به استخراج غیرقانونی رمزارز می‌کنند.

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر ادامه داد: این اقدام غیرقانونی موجب ایجاد فشار بر شبکه و بروز آسیب به وسایل برقی شهروندان می‌شود که در این زمینه به افرادی که این اقدام غیرقانونی را گزارش دهند، از یک تا ۲۵ میلیون تومان پاداش پرداخت می‌شود.

اله داد در خصوص نحوه محاسبه پاداش گفت: این پاداش بر اساس تعداد ماینر و توان برق مصرفی، محاسبه و پرداخت می‌شود.

وی افزود: ماینرها بیشتر به‌صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند.

مجری طرح شناسایی و جمع‌آوری مراکز استخراج غیرمجاز رمزارز خاطرنشان کرد: افراد علاقه‌مند به درآمدزایی از این حوزه، باید با پرداخت هزینه‌های متناسب با آن که در دستورالعمل‌ها و قوانین مشخص شده، در مکانی که زیرساخت‌های لازم ایجاد شده به استخراج از طریق قانونی اقدام کنند.

پیام بگذارید