ریزش قیمت خودروهای وارداتی/ بازار داخلی‌ها همچنان در رکود است

0 2



«اسد کرمی» امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درخصوص وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: این روزها شاهد رواج خرید و فروش حواله های خودروهای وارداتی جانبازان هستیم، همچنین خودروهای وارداتی با آپشن‌ها و امکانات جدید دارای کیفیت بالایی هستند که همین مساله منجر به رقابت شده و قیمت ها با ریزش مواجه شده است.

این مقام صنفی افزود: به دلیل کیفیت بالا و آپشن های خودروهای وارداتی که همتراز قیمت خودروهای داخلی است، مردم چنانچه توانش را داشته باشند حتماً از این وارداتی ها خرید می‌کنند، ضمن اینکه این خودروها با قیمت‌های مناسب در بازار عرضه می شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به افزایش سرعت واردات خودرو به کشور، گفت: هر قدر خودروها در بازار بیشتر عرضه می شود، قیمت‌ها کاهش می یابد.

وی به وضعیت بازار خودروهای داخلی اشاره کرد و ادامه داد: قیمت خودروهای داخلی از یک ماه گذشته ثابت مانده است و رکود در بازار وجود دارد.

کرمی تاکید کرد: نظر ما این بود که قیمت های بازار آزاد با قیمت دولتی نزدیک شود، اما تا کنون ترتیب اثری داده نشده است ضمن اینکه این موضوع را به وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ارجاع داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل مابه التفاوت قیمت خودروهای آزاد و کارخانه ای مردم سعی می کنند به هر شکلی شده در قرعه کشی ها شرکت و این گونه خودرو تهیه کنند، اما اگر قیمت ها در بازار آزاد و نرخ های کارخانه ای یکی باشد، دیگر این هیجانات وجود نخواهد داشت و قیمت ها ثابت می ماند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه در نهایت قیمت خودروهای داخلی ثابت مانده است، گفت: با اینکه نرخ دلار روند افزایشی داشته اما بازار خودروهای داخلی ثابت و در رکود مانده است، همچنین قیمت خودروهای خارجی با سرعت بخشی به واردات افت کرده است.

وی پیش بینی کرد: قیمت خودروهای داخلی با شرایط فعلی، روال قبلی خود را دنبال کرده و ثابت بماند.

پیام بگذارید