ناوگان نفتکش‌های شبح روسیه زیر چتر نظارتی آمریکا

0 3



معاون وزیر خارجه آمریکا در امور منابع انرژی مدعی شد ایالات متحده انتقال کشتی به کشتی نفت از سوی ناوگان نفتکش‌های شبح روسیه در جنوب شرق آسیا را زیر نظر دارد.

به گزارش ایسنا، جئوفری پیات در مصاحبه‌ای به بلومبرگ گفت: یک نکته مهم برای کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا، خطرات ناشی از فعالیت نفتکش‌های متعلق به ناوگان شبح روسیه است که کشتی‌های فرسوده بدون پوشش بیمه و سوابق ایمنی نامعلوم هستند.

روسیه برای رساندن نفت به مشتریان خود، به استفاده از کشتی‌هایی روی آورده است که به نفتکش‌های شبح معروف شده اند.

سواحل مالزی در جنوب شرق آسیا، به بزرگترین محل فعالیت نفتکش‌های ناوگان شبح تبدیل شده که برای پنهان کردن مبدا نفت، انتقال کشتی به کشتی انجام می‌دهند.

به گفته منابع رسانه‌ای متعدد، نفتکش‌های فرسوده‌ای که بیمه‌گر ناشناس دارند، در انتقال نفت بین دو کشتی مشارکت دارند. این انتقال‌ها می‌تواند خطرناک باشد و باعث نشت نفتی و تصادف شود زیرا بسیاری از نفتکش‌های فرسوده در یک مسیر تجاری محدود جمع شده اند و دستگاه‌های فرستنده خود را خاموش کرده‌اند. برای مثال، در اواسط ژوئیه، دو نفتکش بزرگ در نزدیکی سنگاپور آتش گرفت.

استفاده از نفتکش‌های قدیمی که بیمه‌گران شناخته شده ندارند، از ویژگی نفتکش‌ها در ناوگان کشتی‌های شبح شمرده می‌شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت بیمه «الیانز اس ئی» اوایل امسال مدعی شد از زمانی که روسیه، تشکیل ناوگان شبح را در سال ۲۰۲۲ آغاز کرد، این ناوگان مسبب بیش از ۵۰ سانحه دریایی بوده است.

انتهای پیام

پیام بگذارید