شناسایی ۱۳۶ نیاز فناورانه صنعت/ رفع ۳۰ نیاز با تکیه بر توانمندی‌ شرکت‌های نوآور

0 3



به گزارش ایرنا از وزارت صمت، «رضا انصاری» امروز چهارشنبه با بیان این مطلب، اظهار کرد: تاکنون ۱۰مرکز نوآوری ذیل برنامه توسعه خوشه‌های کسب و کار راه اندازی شده و ۲۰ فن بازار منطقه‌ای نیز با همکاری پارک فناوری پردیس در استان‌های مختلف کشور راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد و توسعه فن بازارهای منطقه‌ای و مراکز مبادله فناوری در راستای تأمین نیازهای فناوری صنایع، نفوذ فناوری‌های نوین در آن‌ها، بهبود فرآیند مبادلات فناوری و ارتقای خدمات در این حوزه با اهتمام ویژه‌ای در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در مجموع تاکنون ۲۵۹۶ نیاز فناورانه صنایع شناسایی شده و ۶۹۴ نیاز فناورانه رفع شده که شناسایی ۱۳۶ نیاز فناورانه و رفع ۳۰ نیاز در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳ انجام شده است.

انصاری در ادامه تصریح کرد: ۷۰۷ محصول فناورانه به ارزش ۱۵۷۳ میلیارد تومان در شبکه فن بازار به هم رسانی شده است که در سال ۱۴۰۲، ۱۷۶ قرارداد بازاریابی محصولات دانش بنیان و رفع نیازهای فناورانه به ارزش ۴۳۵ میلیارد تومان و ۱۳ قرارداد جذب سرمایه به ارزش ۱۸۵ میلیارد تومان و در مجموع ۶۲۰ میلیارد تومان از طریق این شبکه بهم رسانی شده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون ۲۳۴۶ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان شدن شناسایی شده که به دانش‌بنیان شدن ۱۳۴۹ واحد صنعتی کمک شده است؛ از این رقم شناسایی ۱۷۳ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان و کمک به دانش بنیان شدن ۷۰ واحد صنعتی در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳ صورت گرفته است.

معاون وزیر صمت همچنین گفت: در راستای قراردادهای واگذاری عرصه به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مجموع ۱۵۵ هکتار با تسهیلات ویژه مصوب هیأت مدیره سازمان، واگذار شده است.

پیام بگذارید