قیمت نفت ساز کاهشی زد

0 2



قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا که آمار صنعتی، افزایش بیش از حد ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، کاهش یافت اما ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان، افت بیشتر قیمت نفت را محدود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۷۵ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۷۱ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت در دو روز گذشته، با افزایش قیمت بسته شده بودند.

تحلیلگران شرکت مالی آی ان جی روز چهارشنبه اظهار کردند افزایش قیمت نفت در روز سه شنبه، احتمالا به دلیل بی‌نتیجه بودن سفیر اخیر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی فلسطین بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت: بلینکن با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و مقامات ارشد رژیم صهیونیستی، گفتگوهای طولانی انجام داد و از آنها خواست کمک‌های بشردوستانه بیشتری به غزه برسانند.

ییپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی گفت: فعالان بازار انتظار دارند مناقشه خاورمیانه طولانی شود زیرا توافق آتش‌بس احتمالا با موانعی روبرو شده است. اقدامات محرک اقتصادی اخیر چین ممکن است در تثبیت شرایط، موثر باشد و روند احیای پایدارتری را هدایت کند که تاثیر مثبتی بر تقاضا برای نفت خواهد گذاشت.

در این بین، منابع بازار اعلام کرد آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، ۱.۶۴ میلیون بشکه رشد کرده است. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، افزایش این ذخایر به میزان ۳۰۰ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس روز سه شنبه اعلام کرد با در نظر گرفتن مازاد عرضه ملایم و ظرفیت مازاد تولید در میان تولیدکنندگان اوپک پلاس، انتظار دارد میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۵، به ۷۶ دلار در هر بشکه برسد.

انتهای پیام

پیام بگذارید