شاخص دو میلیونی بورس از دست رفت+ اینفوگرافیک

0 3



عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز سه‌شنبه یکم آبان ماه با کاهش ۰.۶۷ درصدی در محدوده ۱ میلیون و ۹۹۳هزار و ۸۹۹ واحد به کار خود پایان داد و ابرکانال دومیلیون واحد را از دست داد. شاخص هموزن نیز با افت ۰.۶۳ واحدی در محدوده ۶۶۱ هزار و ۶۹۱ واحد ایستاد. در بازار فرابورس ایران نیز شاخص‌ها کاهشی بودند. شاخص کل و هموزن فرابورس با ۰.۵۱و ۰.۷۲ درصد افت به ترتیب در محدوده ۲۱ هزار و ۹۰ واحد و ۱۱۵ هزار و ۷۷۱ واحد ایستادند.

صف‌های فروش در بورس همچنان شلوغ است، امروز ۴۲۳ نماد در صف فوش قفل شدند و تنها ۲۲ نماد در صف خرید بودند و ۹۲ درصد نمادهای تابلوی معاملات قرمزپوش بودند.

ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۱هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۲هزار و ۷۰۶ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم بود و نسبت به دیروز افت داشت. خروج پول از بورس ۸ روزه شد و امروز نیز ۱۴۸ میلیون تومان سرمایه حقیقی از معاملات خرد خارج شد. صندوق‌های درآمد ثابت که از ابتدای هفته خروج پول داشتند و امروز نیز در حال خروج سرمایه هستند در میانه معاملات وضعیت متعادل‌تری دارند.

photo_2024-10-22_13-08-27

امروز دولت لایحه بودجه ۱۴۰۴ را تقویم مجلس کرد. از نکات قابل توجه برای بورس اظهار نظر پورمحمد، رییس سازمان برنامه و بودجه بود. «در تدوین لایحه بودجه، تلاش شد هیچ گونه شوکی به بازار سرمایه و سایر بازار ها وارد نشود. تلاش شد از طریق افزایش سرمایه بانک ها و تسویه بدهی آن ها، و همچنین ثبات خوراک واحدهای پتروشیمی، از ناحیه بودجه، ثبات را ایجاد کنیم.در تدوین لایحه بودجه، سعی شده بودجه کشور حامی ثبات اقتصادی باشد.»

پیام بگذارید