معادن زغال‌سنگ از فناوری روز عقب هستند/پیگیری طرح جامع معادن زغال‌سنگ

0 3



به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سید محمد اتابک» امروز (سه‌شنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از پرحادثه ترین و مشکل‌دارترین معادن در دنیا، معادن زغال‌سنگ است.

وی افزود: تعداد پروانه زغال‌سنگ ۲۲۳ فقره است که ۲۲ هزار نفر در این زمینه کار می کنند.

اتابک گفت: معادن زغال‌سنگ از تکنولوژی های روز دنیا برخوردار نیستند و همچنین لایه های نازک با عمق زیاد در معادن شرایط سختی را برای استخراج فراهم کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه‌ داد: در طبس ۳۶ پروانه معدن صادر شده که هفت هزار و ۲۰۰ نفر در این معادن اشتغال به‌کار دارند.

وی با اشاره به حادثه شرکت «معدن جوی» طبس یادآور شد: ۳۱ شهریور ماه حادثه ای در معدن طبس اتفاق افتاد که سه نفر از اعضای هیات دولت در منطقه حضور پیدا کردند تا عملیات امداد و نجات را کنترل و بازماندگان را نجات دهیم.

اتابک بیان‌داشت: سه ایمن کاری در فضا صورت گرفت و حدود ۲۰۰ نفر در معدن بودند که ۱۵۰ نفر معدن را زنده ترک کردند.

وی با بیان اینکه آزادسازی و ایمن سازی معادن را دنبال کردیم، گفت: تیم های مختلف عملیاتی را تشکیل دادیم که از استان های مختلف حضور داشتند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بحث ایمنی از چارت وزارت صمت حذف شده بود که قبل از حادثه توسط خود ما این چارت ایجاد شد. بسیاری از معادن اکنون توسط تیم وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازرسی می شوند.

وی تاکید کرد: به روزرسانی تجهیزات را دنبال می کنیم و طرح جامع زغال‌سنگ را پیگیری می‌کنیم تا دیگر شاهد رخداد فاجعه‌ای به این بزرگی نباشیم.

پیام بگذارید