کارخانه: به مربیان خارجی زنگ زدند به ایران نیایید/ شهریاری دانشمند است

0 3



یک عضو هیات مدیره استقلال گفت: با ۲۰، ۳۰ مربی خارجی ساعت‌ها مذاکره کردیم و در نهایت به سرمربی آفریقای جنوبی رسیدیم.

مصطفی کارخانه، عضو هیات مدیره استقلال در مورد انتخاب پیتسو موسیمانه به عنوان سرمربی به ایسنا گفت: شاید بیش از ۲۰، ۳۰ مربی را در جلسه هیات مدیره که از ساعت ۲ تا ۱۲ شب بود، چکش کاری می‌کردیم تا کسی که بهتر است، رزومه مناسب‌تری دارد و بیش‌تر به استقلال کمک می‌کند را انتخاب کنیم. رزومه، گل‌های زده، گل‌های خورده و هر آنچه که برای انتخاب یک مربی فوتبال لازم بود، اهمیت داشت. سعی کردیم بهترین فرد و گزینه انتخاب شود که پشیمان نشویم.

او ادامه داد: بیش از ۵۰ مربی را بررسی و تجزیه تحلیل کردیم تا یک مربی انتخاب کنیم که به فوتبال استقلال کمک کند. همه ما استقلال را دوست داریم. طرفداران زیادی دارد که توقعاتی دارند. همه برای هواداران احترام قائل هستیم. من به همه هواداران ارادت دارم و خاک پای آن‌ها هستم. تمام تلاش مجموعه هیات مدیره استقلال بر این است که بهترین امکانات را برای استقلال فراهم کنیم. شاید ۱۰ مربی انتخاب شدند اما بنا بر دلایلی عقب نشینی کردند و نیامدند. زنگ می‌زدند که آقا نیایید، این‌جا اینگونه است. در نهایت به این مربی ختم شد.

او افزد: این مربی رزومه‌دار است، با تیم‌های آسیایی کار کرده است و از فوتبال آسیا شناخت دارد. امیدوارم موفق باشد. هواداران صبورتر باشد و بدانند ما ابتدا برای حفظ و درخشش استقلال و سپس به عشق آن‌ها تمام تلاشمان را می‌کنیم. هزینه‌بر است اما تا الان بدهی زیادی از سال قبل پرداخت شده است. سابقه نداشته در استقلال چنین اتفاقی بیفتد که بدهی سال قبل را پاس کرده و بخشی از پول امسال را داده باشیم. خیلی نسبت به ۱۰ سال گذشته استقلال جلوتر هستیم اما اگر گاهی کاری هم انجام نمی‌شود هوادار باید بداند تمام تلاش‌مان را به عشق آنها می‌کنیم.

این عضوهیات مدیره استقلال در پاسخ به این سوال که چرا جواد نکونام نتوانست در استقلال موفق شود؟ گفت: آقای نکونام جزو سرمایه‌ها و مربیان جوان و آینده‌دار فوتبال ماست. سال گذشته نتیجه خیلی خوبی گرفت و استقلال تا دو هفته به پایان لیگ صدر جدول بود. گاهی نمی‌شود. مربی بزرگ‌تر از آنجلوتی نداریم. یک سال در بایرن مونیخ کارش نگرفت، یک سال هم در انگلیس همین اتفاق برایش افتاد و حتی اخراج شد اما الان جزو مربیان پرافتخار و ستاره‌های مربیگری سطح دنیاست. آقای نکونام هم زحمت خود را کشید و ممنون او هستم. مربی جدید آمده است. همه دعا کنند و اجازه بدهند هیات مدیره  و کادر فنی با آرامش بیش‌تر کار را دنبال کنند.

کارخانه در پاسخ به سوال دیگری مبنی براین که از شما به عنوان گزینه جانشینی سمیعی برای مدیرعاملی استقلال یاد می‌شود، آیا این پیشنهاد را قبول می‌کنید؟ بیان کرد: نه من به این منظور که مدیرعامل شوم به استقلال نیامده‌ام. تا هر زمان به من نیاز باشد سعی می‌کنم در خدمت مجموعه باشم اما اصلا چنین قصدی ندارم که مدیر عامل شوم. آقای سمیعی با قدرت کارش را انجام می‌دهد و هیات مدیره هم از او حمایت می‌کند. کارش را هم بلد و ادامه می‌دهد.

او در واکنش به انتقاداتی که از احمد شهریاری می‌شود، گفت: آقای شهریاری دانشمند و فرد بزرگی است. کارش را بلد است و هر مسئولیتی داشته موفق بوده است. سه، چهار جام با تیم صبا باطری داشته است و قابلیت‌های بالایی دارد. اگر هواداران صبور باشند و اجازه بدهند از تفکرات ایشان استفاده کنیم، شک نکنید می‌تواند استقلال را به روزهای اوج برگرداند.

انتهای پیام

پیام بگذارید