سرمربی تیم ملی رویینگ همچنان به دنبال پایان همکاری

0 18


سرمربی تیم ملی رویینگ با وجود اینکه در قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ هم مدال‌آور بود اما همچنان تصمیم به دوری از فضای سرمربیگری تیم ملی را دارد.

افشین فرزام در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی تعیین تکلیف ادامه همکاری خود با تیم ملی رویینگ به عنوان سرمربی بیان کرد: اگر احساس کنم در فدراسیون جدید رویینگ مثمرثمر خواهم  بود، حتما کمک می‌کنم. در بحث مربیگری تیم ملی نیز همان‌طور که قبلا گفتم اگر اجازه داده شود، می‌خواهم مدتی دور شوم  و به مسائل شخصی‌ام رسیدگی کنم.

او در مورد کسب دو مدال طلا، سه نقره و یک برنز در مسابقات رویینگ قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ ازبکستان بیان کرد: با توجه به تعداد روزهایی که ورزشکاران در اختیار ما بودند و توانستند تمرین کنند، نتایج قابل قبول بود.  ورزشکاران زیر ۲۳ سال را  ۱۰ روز در اختیار داشتم. آنها به تازگی از مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا آمده بودند و باید در ۱۰ روز  برای مسابقات بزرگسالان آسیا آماده می‌شدند. بقیه نفرات چهار هفته تمرین کردند. اگر مانند قبل چهار، پنج ماه برای قهرمانی آسیا اردو داشتیم، دو نقره ما (مدال نقره امیرحسین محمودپور و فاطمه مجلل) به طلا تبدیل می‌شد.

سرمربی تیم ملی رویینگ همچنان به دنبال پایان همکاری

فرزام در مورد  علت اینکه مهسا جاور تنها در یک ماده رویینگ چهار نفره شرکت کرد، گفت: اینکه چه کسی در کدام ماده شرکت کند براساس  نتایج تست گیری در اردوها بود و خواستیم ترکیب‌هایی را در نظر بگیریم که بهترین بازدهی را داشته باشند.

او در مورد حضور رقبای اصلی پاروزنان ایران تصریح کرد: تقریبا همه رقبای ورزشکاران حضور داشتند مخصوصا ازبکستان که  از پاروزن روسیه استفاده کرد و در رویینگ چهار نفره و یک نفره توانستیم ازبکستان را بگیریم و تنها در دونفره سنگین وزن از ما جلو افتادند. کشورها به صورت کامل شرکت کرده بودند. رقابت فشرده‌ای  داشتیم و در رده‌بندی تیمی سوم شدیم. تنها کشور چین با تیم المپیکی خود نیامده بود و ترکیبی از تیم بزرگسالان و زیر ۲۳  را آورده بود با این حال همان نفرات هم  فاصله چشم‌گیری با تیم المپیک  نداشتند.

سرمربی رویینگ در پاسخ به این پرسش که چرا در بخش مردان هنوز رویینگ ایران نتوانسته به یک ترکیب کامل برسد؟ تاکید کرد: در بخش مردان  در این سال‌ها بیشتر خروجی داشتیم تا ورودی. از سه طریق استعدادیابی، مسابقات کشوری و تیم ملی جوانان می‌توان نفراتی را به تیم بزرگسالان اضافه کرد اما ما نتوانستیم ورودی داشته باشیم. امیدوارم در روند جدید این مسئله برطرف شود و در بخش مردان ورزشکاران خوبی داشته باشیم اما قطعا زمان‌بر است.

انتهای پیام

پیام بگذارید