به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:ارقام بازار آنلاین خودرو انگلیس (Auto Trader) نشان میدهد که ۴۸۲۲ تسلای دست دوم در فوریه و ۴۶۳۹ دستگاه در ژانویه در سایت خودرو تبلیغ شده که نسبت به ماههای گذشته، افزایش قابلتوجهی داشته است. تعداد تسلاهای عرضهشده برای فروش در فوریه نسبت به دسامبر، ۳۶درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۰درصد افزایش یافته است.
این درحالی است که شرکت تسلا، در میان سازندگان خودروهای الکتریکی با رقابت فزایندهای مواجه است. در همین حال، نزدیکی ایلان ماسک، به دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا و حمایت از احزاب راست افراطی اروپایی، باعث اختلافنظر شده است.
تعداد تسلاهای دست دوم تبلیغ شده در بازار آنلاین خودروی انگلیس به طور پیوسته افزایش یافته است، زیرا رانندگان بیشتری که چند سال پیش خودروهای جدید خریداری کرده بودند، آنها را برای فروش گذاشتهاند. با این حال، افزایش آمار بین دسامبر تا ژانویه، بزرگترین افزایش ماهانه ثبت شده است.
قیمت تسلای دست دوم نیز به دلیل عرضه بیشتر توسط مالکان آنها به بازار، به شدت کاهش یافته است. یک «مدل ۳» سه ساله در بازار آنلاین خودروی انگلیس، در فوریه، به طور متوسط ۲۰هزار و ۸۸۷ پوند قیمت دارد که ۱۷درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.
سهام تسلا در سالجاری، بیش از ۳۰درصد کاهش یافته، زیرا با کاهش فروش در بازارهای مختلف مواجه است. ارقام هفته گذشته، نشان میدهد که سفارشها در آلمان ۷۶ درصد، در استرالیا ۷۲درصد و در چین ۴۹درصد کاهش یافته است.
طبق گزارش تلگراف، در فوریه، فروش تسلاهای جدید در انگلیس، ۲۱درصد افزایش یافت؛ در این ماه به طور غیرمعمولی تقاضا برای خودروهای الکتریکی قوی بود، زیرا خریداران برای اجتناب از افزایش مالیات بر خودروهای الکتریکی جدید تلاش کردند. این افزایش نسبت به فروش گستردهتر خودروهای برقی که ۴۱.۷درصد افزایش داشت، کندتر بود.
بر اساس گزارش این نشریه انگلیسی، خودروهای تسلا با تقاضای کمتری مواجه هستند، زیرا برتری تکنولوژیک آنها نسبت به رقبا کاهش یافته است. به عبارتی، از زمان انتخابات نوامبر آمریکا، علاقه به خودروهای تسلا به نصف کاهش یافته است. چند سال پیش، آنها بسیار بسیار محبوب بودند، زیرا پیشرفتهترین برند از نظر فناوری به حساب میآمدند. اما آنچه در سه ماه گذشته مشاهده شده، کاهش فروش است.