به گزارش اقتصادنیوز، نیسان Sylphy و Reowe erx۵ دو محصول وارداتی جدید پارس خودرو هستند که برنامهریزی برای عرضه آن در دستورکار مدیران این خودروسازی قرار داشته است و این احتمال وجود دارد تا در اولین دور فروش محصولات برندهای جهانی خودرؤساز از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی در دسترس متقاضیان قرار بگیرند.
پارس خودروییها بعد از برداشتن قفل از در ورود خودروهای وارداتی در شهریور ۱۴۰۱، همانند شرکت مادر خود یعنی سایپا خیلی زود وارد گود واردات خودرو شدند.
سایپاییها به پارس خودرو کمک کردند و آنها را به یکی از شرکای سابق خود یعنی زوتی وصل کردند. نارنجیهای جاده مخصوص خود نیز به سراغ دیگر شریک پیشین خود یعنی چانگان رفتند.
حاصل مذاکرات سومین خودرؤساز بزرگ کشور با زوتی، ورود زوتی DL۵ بود. این محصول خودرؤساز چینی یک محصول کراس اوور جمع و جور شهری بود.
سایپاییها هم سه مدل چانگان یعنی چانگان CS ۳۵ پلاس، چانگان CS۵۵ پلاس و چانگان Uni-T را برای واردات در دستورکار قرار دادند. اما خودروساز ساکن کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص تاکنون چانگان CS ۳۵ و چانگان CS۵۵ پلاس را عرضه کرده و خبری از فروش چانگان Uni-T نیست.
بررسی اقتصادنیوز از لیست اولین خودروهای وارداتی که بعد از حدود پنج سال پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار گرفتند نشان میدهد چانگان CS۳۵ پلاس و زوتی DL۵ جز اولین خودروهای وارداتی در دور جدید محصولات برندهای جهانی خودرؤساز بودند.
اما متقاضیان آن طور که باید و شاید از محصول چینی وارداتی پارس خودرو استقبال نکردند.
پارس خودروییها تیراژ واردات زوتی DL-۵ را در صورتهای مالی خود ثبت کردند. آنطور که این خودروساز اعلام کرده تا پایان بهمن ۱۴۰۳ در مجموع حدود ۵۰۵ دستگاه از این محصول وارداتی خود را در دسترس متقاضیان قرار داده است.
این تیراژ برای واردات یک خودرو عدد بالایی نیست و به نظر میرسد پارس خودروییها از عرضه این خودروی چینی به نوعی پشیمان شدهاند. البته این مسأله بیارتباط با میزان استقبال مشتریان نیست.
حال سومین خودروساز بزرگ کشور شانس خود را برای واردات نیسان Sylphy و Reowe erx۵ آزمایش میکند. Reowe erx۵ محصول دیگر برند خودروساز چینی یعنی MG است.
البته با توجه به مدل جدید واردات و اینکه شرکتی انحصاری نمیتواند محصولات یک برند را وارد کند پارس خودروییها در حوزه واردات نیسان Sylphy و Reowe erx۵ رقبایی در بازار دارند. برخی از شرکتهای واردکننده دیگر، دو خودروی یاد شده را در لیست محصولاتی خود دارند؛ بنابراین پارس خودروییها کار سختی برای کسب سهم بیشتر بازار برای این دو محصول پیش روی خود دارند.
تنها برگ برنده پارس خودرو گستردگی شبکه خدمات پس از فروش است که میتواند متقاضیان را به خرید این دو محصول از این شرکت خودروساز تشویق کند. باید منتظر ماند و دید پارس خودرو چه زمانی نیسان Sylphy و Reowe erx۵ را پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی قرار میدهد و متقاضیان چه استقبالی از آنها میکنند.