مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: تبادل بین خطوط باعث میشود که مترو بتواند نقش شبکهای خود را ایفا کند و ما تلاش میکنیم در توسعه خطوط مترو هیچ ایستگاهی، خصوصاً ایستگاههای تبادلی حذف نشوند.
علی امام با بیان اینکه ضروری است تمام مراحل ساخت این ایستگاه جدید در حین بهرهبرداری از خط ۳ انجام شود بنابراین این امر یک اقدام سخت و در نوع خود بی نظیر است، اظهار کرد: این ایستگاه به G3 معروف است؛ نقطه مورد نظر یکی از نقاط حائز اهمیت از نظر ترافیکی است، لذا راهاندازی ایستگاه در این بخش از شهر یکی از ضرورتهای مهمی است که شرکت مترو در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرعامل شرکت مترو با بیان این که یکی از مهمترین موضوعات در مترو تبادل بین خطوط است، تاکید کرد: تبادل بین خطوط باعث میشود که مترو بتواند نقش شبکهای خود را ایفا کند اما متاسفانه به دلایل مختلف هنگام احداث خط ۳، ساخت این ایستگاه در دورههای گذشته، مغفول مانده است.
امام با اشاره به این که حذف این ایستگاه عملکرد خط ۲ و ۳ متروی تهران را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، عنوان کرد: این موضوع همچنین باعث شده است ما بین ۲ ایستگاه میدان منیریه و چهارراه ولیعصر (عج) به فاصله بیش از ۲ و نیم کیلومتر، هیچ ایستگاهی وجود نداشته باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر خط ۳ در حال بهرهبرداری است، گفت: ساخت کامل یک ایستگاه جدید خصوصاً سکوها در حین بهرهبرداری از خط، اقدامی بسیار سخت است. حتی پیشبینی میشد برای ساخت این ایستگاه ناچار به تعطیلی بخشی از خط ۳ شویم اما تصمیم گرفتیم حداکثر تلاش را به کار گیریم تا حین خدمات رسانی به مردم در خط ۳، ساخت ایستگاه جدید را اجرایی کنیم.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به این که مطالعات انجام شده برای ساخت این ایستگاه مربوط به گذشته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این خط در حال بهرهبرداری بوده، نقطه احداث ایستگاه جدید با مطالعات گذشته کمی متفاوت است و برخی ملاحظات مالی، اقتصادی و ترافیکی برای تملک و راهاندازی آن باید مد نظر قرار گیرد در نتیجه ضروری است مطالعات و طراحیهای جدیدی برای احداث این ایستگاه انجام دهیم.
امام با بیان این که پس از انتخاب مشاور طراح و مطالعاتی این پروژه، طراحی و مطالعات ساخت این ایستگاه تا ۶ ماه آینده نهایی میشود، خاطرنشان کرد: پس از آن مراحل مناقصه انتخاب پیمانکار اجرایی ایستگاه G3 در دستور کار قرار گرفته و عملیاتی میشود.
وی افزود: زمان دقیق ساخت این ایستگاه در مطالعات مشخص میشود اما با توجه به سختیهایی که ساخت ایستگاه G3 دارد، پیشبینی میشود اتمام عملیات اجرایی آن بیش از ۲ سال زمان ببرد.
مدیر عامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه با تاکید بر این که رویکرد شرکت مترو توسعه خطوط به صورت شبکهای است، گفت: تلاش میکنیم در توسعه خطوط مترو هیچ ایستگاهی، خصوصاً ایستگاههای تبادلی حذف نشوند.
منبع: خبرگزاری تسنیم