دستور سرپرست سازمان منابع طبیعی برای خرید تجهیزات حفاظتی

0 4



سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: حفاظت اولویت اصلی و نخست در منابع طبیعی است و تمام تلاش همکاران در کنار احیا و توسعه، باید حفظ منابع طبیعی موجود باشد.

به گزارش ایسنا حسن وحید امروز درهشتادوهشتمین جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که مدیران ستادی و استانی به‌صورت مجازی حضور داشتند، افزود: در بخش حفاظت درسال جاری منابع طبیعی حوادث ناگواری را پشت سر گذاشت و در استان کردستان و شهرستان کامیاران مرحوم اسماعیل کریمی همکار منابع طبیعی هنگام اطفای حریق جان خود را از دست داد و طی هفته‌های اخیر نیز همکار دیگرمان بر اثر حریق در استان لرستان به‌شدت آسیب دید و اکنون در بیمارستان بستری است.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه جان آدمی عزیز است و باید از نیروها در برابر آسیب‌ها و تهدیدها صیانت صورت گیرد به معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی تکلیف کرد که هر چه سریعتر نسبت به خرید کفش ایمنی و لباس ضد حریق برای نیروهای حفاظتی اقدام کند.

وحید در ادامه این جلسه و پس از پرداختن به بخش مهم حفاظت در منابع طبیعی، به موضوع طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: این طرح یک طرح اجتماعی و مردمی است و بخش دولتی به‌تنهایی و بدون مشارکت مردم  قادر به انجام آن نیست.

وی همچنین از مدیران منابع طبیعی استان‌ها خواست جهت مشارکت بیشتر مردم در قالب ماده ۳ قانون بهره‌برداری و حفاظت، طرح‌های بهره‌برداری اراضی در قالب احاله مدیریت به مردم و تعاونی‌ها واگذار و اهدافی که مد نظر سازمان است، انجام شود. 

مشارکت شرکت های دولتی در انجام مسئولیت‌های اجتماعی

سرپرست سازمان منابع طبیعی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان‌ها به‌ویژه در استان خوزستان شرکت‌های دولتی، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها در جهت انجام مسئولیت اجتماعی مشارکت خوبی را در کاشت نهال و ایجاد فضای سبز داشتند و اقدامات آنان اثرات مستقیم و غیر مستقیم بر منابع طبیعی و محیط زیست خواهد داشت.

وی که از نزدیک از طرح‌های منابع طبیعی در خوزستان بازدید کرده است، اقدامات این استان را ستود و گفت: ایجاد قرارگاه زراعت چوب و حضور افراد فنی و علمی و ایجاد انسجام در بدنه دولت و حضور استاندار و فرماندار در قرارگاه مزبور می‌تواند به عنوان یک مدل موفق به سایر استان ها نیز تعمیم داده شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، وحید در پایان با بیان اینکه شرایط کار در خوزستان در مقایسه با سایر استان‌ها متفاوت است و این استان از شرایط اکولوژیک خاصی برخوردار است، تصریح کرد: حرکت شن‌های روان و ریزگردها تنش‌هایی را در این استان و استان‌های همجوارایجاد کرده است  و ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار هکتار از کانون های بحرانی بیابان زا در این خوزستان وجود دارد.

انتهای پیام



Source link

پیام بگذارید