اجرای شبیه‏‌سازی خطوط تولید برای افزایش بهره‌‏وری ‌تولید قطعات خودرو

0 2



به گزارش روز یکشنبه ایرنا از جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، مدیر مرکز تحقیقات مدیریت و نوآوری این سازمان، زمان‌سنجی را از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌ریزی تولید عنوان کرد که به مدیران کمک می‌کند تا بتوانند زمان‌های استاندارد برای انجام فعالیت‌های مختلف تولید یک محصول را تعیین کنند.

رضا پویا افزود: زمان‌سنجی امکان برنامه‏‌ریزی برای استفاده بهینه از منابع تولید، خصوصا منابع انسانی را تسهیل می‌کند. همچنین با استفاده از ابزار شبیه‌‏سازی و با دریافت اطلاعات زمان‌سنجی می‏‌توان سناریوهای مختلف خطوط تولید را بررسی و سناریوی بهینه را پیشنهاد داد. به عبارت دیگر ایجاد مدل شبیه‌‏سازی هم به منزله ابزار تحلیلی برای پیش‌بینی تاثیر تغییرات سیستم‌های موجود و هم به عنوان ابزار تحلیلی برای پیش‌بینی عملکرد سیستم جدید مورد استفاده قرار می‏‌گیرد.

وی نمایش وضعیت تولید ایستگاه‌های کاری در خطوط مونتاژ، پایش وضعیت موجودی قطعات در ایستگاه‏‌های کاری، تحلیل زمان تولید هر ایستگاه کاری در تکرار بالا و ایجاد سناریوهای کاربردی در مدل و تحلیل هر سناریو را برخی از خروجی‌‏های شبیه‏‌سازی عنوان کرد.

این طرح پژوهشی در یکی از شرکت‌های تولید قطعات خودرو، در بازه زمانی دی‌ماه ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ توسط متخصصان گروه مهندسی صنایع سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف به انجام رسیده است.

شرکت‏‌ها و سازمان‏‌ها جهت هماهنگی و بهره‌‏مندی از این خدمات تخصصی و ‌ارتباط با کارشناسان جهاد دانشگاهی می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۷۶۴۱۴۲۷ و ۶۷۶۴۱۲۹۲ تماس بگیرند و یا به نشانی اینترنتی www.jdsharif.ac.ir مراجعه کنند.

پیام بگذارید