سود مرسدس با کاهش تقاضا در بازار چین ریخت

0 3


به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سازنده خودروهای لوکس مرسدس روز جمعه در گزارش درآمد خود اعلام کرد که سود این شرکت آلمانی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی حدود ۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

این گزارش حاکی است که از ژوئیه تا سپتامبر، سود خالص مرسدس به ۱.۷ میلیارد یورو رسید در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۳.۷ میلیارد یورو ثبت شده بود.

درآمد مرسدس نیز ۳۴.۵ میلیارد یورو ثبت شد که حدود ۷ درصد کاهش داشت. در عین حال، در بخش اصلی این شرکت یعنی خودروهای سواری، سود تعدیل شده قبل از بهره و مالیات (EBIT) نسبت به سال قبل ۶۴ درصد کاهش یافت و به ۱.۲ میلیارد یورو رسید.

هارالد ویلهلم، مدیر ارشد مالی گروه مرسدس بنز، در گزارش درآمد این شرکت گفت: نتایج سه ماهه سوم با بلندپروازی‌های ما مطابقت ندارد.

وی افزود: ما دیدگاه محتاطانه‌ای در مورد تحولات بازار در آینده داریم و تمام تلاش‌ها را برای افزایش کارایی بیشتر و بهبود هزینه‌ها در سراسر این کسب‌وکار افزایش خواهیم داد.

مرسدس به تعدادی از عوامل پشت این نتایج ناامیدکننده به ویژه “شرایط ضعیف تر اقتصاد کلان و رقابت شدید، عمدتا در آسیا” اشاره کرد.

رکود اقتصادی چین پس از همه‌گیری کرونا، که به دلیل مشکلات مالی آن تشدید شده است، تقاضا را کاهش داده و ضربه‌ای به این خودروساز وارد کرده است.

 

پیام بگذارید