شبکه برق شهر تهران در شرایط کاملا پایدار

0 2



مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: شبکه برق شهر تهران در شرایطی کاملا پایدار قرار دارد و برق‌رسانی به تمامی نقاط پایتخت به شکلی شایسته در حال انجام است.

به گزارش ایسنا،  کامبیز ناظریان در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران از پیش بینی و تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور بهسازی شبکه توزیع برق در این کلانشهر خبر داد و گفت: از این مبلغ دو و نیم همت طی سال آتی صرف نوسازی شبکه برق کلانشهر تهران خواهد شد.

وی از تدوین نخستین سند تحول در این شرکت در راستای طرح‌های تحولی خبر داد و گفت: طی سال جاری هفتاد برنامه تحولی در این مجموعه اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: در اقدامی ابتکاری برای نخستین بار در صنعت برق کشور با توسعه زیرساخت‌های فنی موفق به حذف مرزهای جغرافیایی مناطق ۲۲ گانه برق شدیم و هم اکنون تمامی خدمات خود را در سطح شهر به صورت یکپارچه و بدون مرز به مشترکان و شهروندان ارائه می‌کنیم.

ناظریان با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده این شرکت همگام با ۱۴ مگا پروژه وزارت نیرو برای تابستان سال آینده، گفت: امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده در سال آینده شاهد استفاده ۱۰ درصدی ادارات از انرژی‌های تجدیدپذیر باشیم.

وی با بیان اینکه در تابستان ۱۴۰۳ با توجه به گرمای بی‌سابقه رخ داده بیش از ۱۰ مرتبه شاهد افزایش بی‌سابقه دما و شکسته شدن حد نصاب‌های مصرف برق بوده‌ایم، اظهار کرد: مصرف برق این کلانشهر به میزان ۲۵۰ مگاوات به ازای هر درجه افزایش دما افزایش یافت اما  علی‌رغم رشد بیش از ۸ درصدی پیک مصرف برق پایتخت موفق شدیم برق مورد نیاز تهران را در تابستان سال جاری بدون نیاز به اعمال هر گونه محدودیت تامین کنیم.  

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به نمایشگاه برق و طرفیت‌های ایجاد شده توسط این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه فرصتی ارزنده برای حضور صنعتگران و ارتباط با جامعه دانشگاهی به منظور معرفی دستاوردهای این صنعت است، با تسهیل ارتباط صنعت با دانشگاه بی تردید شاهد بهبود فرآیندهای مرتبط با تولید، انتقال و توزیع انرژی در سطح کشور خواهیم بود.

ناظریان همچنین با اشاره به لزوم توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: تا به امروز ۱۴ ایستگاه شارژ خودروهای برقی توسط این شرکت تامین برق شده و با ایجاد شرایط مورد نیاز و احداث زیر ساخت های لازم شاهد توسعه و استقرار این ایستگاه‌ها در سطح شهر تهران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طی برنامه‌ریزی انجام شده تمامی مشترکان پرمصرف مجهز به کنتورهای هوشمند خواهند شد، گفت: امیدواریم با توسعه استفاده از فناوری های نوین شاهد تعالی دوچندان صنعت برق کشور در ارائه خدمات نوین به هموطنان باشیم.

انتهای پیام

پیام بگذارید