خروج سرمایه ۹ روزه شد+ نمودار

0 4


به گزارش اقتصادنیوز، بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت روند خروج سرمایه از بازار ادامه یافت. خروج سرمایه در آخرین روز از هفته در بالاترین حد ممکن بود و دوشنبه که با عرضه گسترده اوراق در بازار مواجه بودیم نیز کمترین میزان خروج سرمایه این هفته ثبت شد. صندق‌های درآمد ثابت در مقیاس میانگین هفته‌ای با خروج پول همراه بودند و در مقابل صندوق‌های طلا در تمامی روزهای هفته همچنان با ورود پول مواجه بودند.

شنبه: ارزش معاملات خرد در اولین روز از هفته با افتی ۲۸ درصدی به ۲هزار و ۲۷۹میلیارد تومان رسید. ۹۲ درصد از نمادهای بازار سرخپوش بودند و مجموع ارزش صفوف فروش هم از مرز ۶۵۰ میلیارد تومان عبور کرد و ۵۰۱ میلیارد تومان سرمایه از بورس خارج شد.

یکشنبه: در دومین روز از هفته ۴۱۸ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. ارزش کل معاملات امروز در دومین روز از معاملات هفته ۱۵هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان و از این مبلغ هزار و ۵۱۱ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم بوده بود و سهم ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم در کمترین مقدار نسبت به ۹ روز گذشته قرار گرفت.

دوشنبه: ارزش کل معاملات امروز بازار در این روز ۲۵۲هزار و ۵۳۲ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۲هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم بود. در حالی که صیدی، رییس سازمان بورس در جلسه ستاد اقتصادی دولت بر لزوم ارائه جدول زمان‌بندی عرضه اوراق دولتی در بازار سرمایه تأکید کرده بود در این روز ۹۶ درصد از ارزش معاملات بازار سهام به اوراق مشارکت اختصاص داشت و شاهد عرضه ۲۴۲ هزار و ۹۳۶ همتی اوراق در بورس بودیم. ۶۲ میلیارد خروج سرمایه حقیقی از معاملات خرد ثبت شد که کمترین میزان در این هفته بود.

photo_2024-10-23_17-35-11

سه شنبه: ارزش کل معاملات امروز در اولین روز از آبان و همزمان با از دست رفتن ابرکانال دومیلیون واحد برای شاخص کل ۱۱هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۲هزار و ۷۰۶ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم بود و نسبت به روز قبل افت داشت. خروج پول از بورس ۸ روزه شد و ۱۴۸ میلیون تومان سرمایه حقیقی از معاملات خرد خارج شد.

چهارشنبه: در آخرین روز معاملاتی هفته ارزش کل معاملات بازار ۱۷هزار و ۴۱۴ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۲هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان آن سهم معاملات خرد سهام  و حق تقدم بود. همچنین ۵۲۶ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد و بیشترین میزان در این هفته به این روز اختصاص یافت.

کارشناسان معتقدند با توجه به بالا بودن ریسک‌های سیستماتیک از طرفی و مشاهده نشدن همت جدی برای اقدامی عملی و تزریق نقدینگی به بورس از طرف دیگر فعلا در تالار شیشه‌ای بر همین پاشنه خواهد چرخید و احتمالا خروج سرمایه و روند منفی شاخص‌ها در هفته بعد هم ادامه خواهد یافت.

 

 

پیام بگذارید